Poczta o2

Nie posiadasz konta? Zarejestruj sie!
Beta

Instrukcja konfiguracji programu pocztowego Thunderbird 2 dla Poczty o2 z protokołem IMAP

« Wróć do strony głównej
  1. Wybierz z górnego menu (1) Narzędzia, a następnie (2) Konfiguracja kont...
  2. Kliknij w guzik (3) Dodaj konto.
  3. Zaznacz (4) Konto pocztowe i naciśnij (5) Dalej, aby przejść do następnego kroku.
  4. Wpisz (6) Twoje imię, nazwisko lub pseudonim oraz adres e-mail. Potwierdź zmiany, klikając w guzik (7) Dalej.
  5. Wybierz (8) serwer IMAP, w polu (9) Serwer poczty przychodzącej wpisz poczta.o2.pl i naciśnij (10) Dalej.
  6. W pola (11) Nazwa użytkownika wpisz swój login na poczcie o2 (np. mojanowafajnapoczta) i naciśnij (12) Dalej.
  7. W pole (13) Nazwa konta wpisz nazwę, pod którą konto będzie widoczne w programie Thunderbird 2 i naciśnij przycisk (14) Dalej.
  8. Sprawdź, czy wszystkie dane są poprawne i kliknij (15) Zakończ.
  9. Zakończenie pracy kreatora jest niewystarczające.
  10. Aby konto było w pełni aktywne, należy poprawnie skonfigurować serwer oraz ustawić serwer poczty wychodzącej.
  11. Wybierz z górnego menu (16) Narzędzia, a następnie (17) Konfiguracja kont...
  12. W wyświetlonym oknie wybierz (18) Konfiguracja serwera, w polu (19) Ustawienia zabezpieczeń wybierz SSL, a (20) port ustaw na 993.
  13. W tym samym oknie wybierz (21) Serwer poczty wychodzącej, gdzie wybierzesz (22) domyślny serwer (najczęściej) i kliknij przycisk (23) Edytuj.
  14. W kolejnym oknie zmień (24) Nazwę serwera na poczta.o2.pl, zaznacz (25) Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła, w polu Użytkownik wpisz swój login na poczcie o2 (np. mojanowafajnapoczta@o2.pl).
  15. Ostatnią czynnością jest zaznaczenie SSL w (26) Używa połączenia szyfrowanego.
  16. Port (27) powinien się automatycznie ustawić na 465 (jeśli tego nie zrobi, wpisz z go z klawiatury).
  17. Zamknij okno, naciskając (28) OK oraz (29) OK.
  18. Gratulacje! Twoje konto e-mail zostało dodane.
  19. Jeśli miałeś już założone jedno konto POP3, możesz je dezaktywować tak, aby wiadomości nie były pobierane na to konto.
  20. Przejdź do konfiguracji konta i wybierz (30) Konfiguracja serwera.
  21. (31) Odznacz 4 pola:
    • Sprawdzaj podczas uruchamiania, czy są nowe wiadomości
    • Sprawdzaj, czy nadeszły nowe wiadomości co...
    • Automatycznie pobieraj nowe wiadomości
    • Pobieraj tylko nagłówki wiadomości.
  22. Następnie kliknij (32) Zaawansowane i odznacz (33) Uwzględnij ten serwer podczas pobierania nowych wiadomości.
  23. Naciśnij (34) OK, aby zamknąć pierwsze okno i ponownie naciśnij (35) OK, aby wyjść z konfiguracji konta.
  24. Jeśli masz zainstalowanych więcej kont, sugerujemy skopiowanie wiadomości z konta POP3 do nowego folderu.
  25. Kliknij prawym przyciskiem myszy w (36) nowo utworzoną skrzynkę. Wybierz (37) Nowy folder..., wpisz (38) nazwę folderu i zatwierdź wybór, klikając (39) Utwórz folder.
  26. Z menu (40) Edycja wybierz (41) Zaznacz Wszystko. Wszystkie Twoje wiadomości zostaną zaznaczone.
  27. Trzymając lewy przycisk myszy przenieś wszystkie wiadomości do (42) wcześniej utworzonego folderu.
  28. Uwaga! Kasowanie konta spowoduje utratę wiadomości!
    Proszę się upewnić, że wszystkie wiadomości zostały poprawnie skopiowane do innego konta.


    Ostatnim krokiem jest usunięcie konta, z którego skopiowałeś wiadomości. W tym celu przejdź do konfiguracji kont (patrz punkt 16), (43) wybierz konto, które chcesz usunąć i naciśnij przycisk (44) usuń konto. Potwierdź operację, naciskając (45) OK. Zamknij okno poprzez naciśnięcie kolejnego przycisku (46) OK.
  29. « Wróć do strony głównej